Een nieuw jasje voor Heldere Taal

Heldere Taal, het bureau van copywriter en journalist Marc Paulissen, was toe aan een restyling. De oude huisstijl in donkerblauw, straalde zakelijkheid en vertrouwen uit maar was niet meer onderscheidend.

Voordat wij aan de slag zijn gegaan met de restyling hebben we goed gekeken naar hoe andere tekstschrijvers, copywriters en communicatiebureau’s zich presenteerden. Daarnaast hebben we in gesprek met Heldere Taal afgestemd welke speerpunten belangrijk zijn, welke expertises zijn er in huis en wat is de markt waar Heldere Taal zich in begeeft.

Het resultaat is een stijl waarmee Heldere Taal zich onderscheidt. Met de presentatie van werk, klanten en diensten op de website wordt meteen duidelijk waarmee Heldere Taal kan helpen.

De nieuwe website van Heldere Taal heeft effect. Vanuit het niets weten nieuwe klanten de tekstschrijver te vinden.

Kleurkeuze

De oorspronkelijke kleur blauw uit de oude huisstijl vind je nog steeds terug op de website en in teksten. Lichtblauwe en zacht groene vlakken ondersteunen de structuur van de site en passen goed bij de nieuwe hoofdkleur. De nieuwe huisstijlkleur van Heldere Taal kan je niet zijn ontgaan: oranje. Het benadrukt de energie en creativiteit waarmee Heldere Taal zijn werk aanpakt.

Online vindbaarheid

Bij de ontwikkeling van de website is van meet af aan vindbaarheid meegenomen. Dat betekent dat de inhoud op de juiste manier geschreven en geplaatst moet worden. Online vindbaarheid (SEO) gaat niet alleen over het toepassen van technische oplossingen, maar ook over inhoud en creativiteit. In samenwerking met Heldere Taal was dit natuurlijk zo gepiept.

SEO (online vindbaarheid) is een belangrijk thema voor elke site. Hierbij gaat het om creatieve teksten, een correcte technische uitvoering en compatibiliteit.
Online vindbaarheid draait niet alleen om de techniek aan de achterkant van de site.

Marc Paulissen

Nadat de website online kwam werd ik plotseling uit het niets gebeld door nieuwe opdrachtgevers.

Een nieuw logo zonder opsmuk

Het logo is een helder en modern woordmerk. Dat was ook de wens: geen opsmuk, maar eenvoud en helderheid. Net als de teksten die Heldere Taal schrijft. Heldere Taal koos ervoor het logo als laatste te laten ontwikkelen. Dus pas nadat het fundament van de website af was. Dit is een nieuwe aanpak die je steeds vaker ziet.

De voorzijde van het visitekaartje van Heldere Taal met het nieuwe logo.
De naam Heldere Taal vraagt om een logo zonder veel bombarie.

Online en offline

Als ontwerpers zien we een terugkeer naar het papier. Steeds vaker mogen we weer een compleet correspondentieset ontwerpen en laten drukken. Door zowel online als offline aanwezig heb je vanzelfsprekend meer bereik én je valt op tussen de post. Ook Heldere Taal zoekt de balans tussen de digitale en de fysieke aanwezigheid van zijn merk.

Een compleet correspondentieset zorgt ervoor dat je zowel offline als online aanwezig bent.
Papier maakt een come-back. De meerwaarde vind je in het gebruik aan tafel of om net iets meer op te vallen.