Branding The Whale Run Iceland

The Whale Run Iceland is een initiatief van Hard to Port. Hard to Port is een non-profit organisatie die als doel heeft de commerciële walvisvangst in IJsland te beëindigen en zich inzet voor de waardering en bescherming van walvissen.

Om dit positief bewustzijn bij mensen te creëren, met name bij IJslanders zelf, werd in 2019 een ludieke actie in het leven geroepen: The Whale Run Iceland. Dit is een hardloopwedstrijd door het IJslandse landschap. Omdat de IJslanders bekend staan als enthousiaste sporters hoopt Hard to Port op deze manier velen van hen te bereiken.

logo The Whale Run

Logo

De Kabelfabriek heeft het logo en de branding voor deze hardloopwedstrijd ontwikkeld. Het was de wens dat de walvis het icoon moest worden voor dit evenement. Om visueel de link met IJsland te leggen zijn de kleuren van de nationale vlag erin verwerkt. Al hebben we de vrijheid genomen een iets frissere blauw en een rood met een roze gloed ervan te maken. Het rood staat daarnaast voor compassie. De sportieve lijnen in het logo doen zowel denken aan belijning als aan de zee.

De Kabelfabriek - Wij denken en maken mooie dingen - Branding The Whale Run Iceland
Het logo is speciaal ontworpen, zodat er een reliëf van kon worden gemaakt. Er is gekozen voor een andere oplossing in kleur.
De Kabelfabriek - Wij denken en maken mooie dingen - Branding The Whale Run Iceland

Social Media

Arne Feuerhahn, de initiatiefnemer van de organisatie, hecht veel waarde aan kwaliteit en werkt samen met geweldige fotografen, hardloopmodellen en tekstschrijvers om het evenement onder de aandacht te brengen. Het logo en de branding werden gelijk ingezet op social media en in marketingacties. Dit, in combinatie met de inzet van talloze vrijwilligers die zich betrokken voelen bij zijn zaak, hebben veel respons opgeleverd. Jammer genoeg is de hardloopwedstrijd zelf verplaatst naar volgend jaar in verband met de coronacrisis.