Dynamisch logo

Een dynamisch logo is geen bewegend logo (wat ook heel cool is). Het is een beeldmerk dat in uiterlijk flexibel is en toch herkenbaar blijft. M-tv en Nickelodeon zijn klassieke voorbeelden hiervan. Het logo van Nickelodeon gebruikt hetzelfde font in een veranderlijk oranje vlak.

Onlangs mochten wij voor Nviro een beeldmerk ontwikkelen. Nviro speelt met een technische oplossing in op de nieuwe omgevingswet en maakt software waarmee je realtime in een landschap aan de knoppen kunt draaien. Hup een windmolen erbij, een wijk een km verschoven of een bomenrij geplant. Ook de gevolgen komen direct in beeld of kunnen berekend worden.

Dynamisch logo - De Kabelfabriek

Dat vraagt om een dynamisch logo. Het logo van Nviro heeft als vast kenmerk een grote N op een sokkel met een landschapje van water, een windmolen en twee boompjes. Er is gekozen voor een video-game look-and-feel om het karakter van de software te benadrukken. Op dit moment is het Nviro logo nog “statisch” en wordt alleen de basis-versie toegepast. Wij kijken uit naar het customizen in de toekomst voor een specifieke opdrachtgever, gemeentes of projecten.