Naar index

LOGO RESTYLEN

Hoe leuk dat jurkje ook stond, zelfs jouw lievelingskleren uit de jaren ’90 zijn op een ogenblik rijp voor de kringloop. Niet dat de jurk niet van de juiste kwaliteit was, niet dat er gaten in vielen… Het past niet meer bij wie je nu bent.

Zo kan het ook gaan met een logo. Een beeldmerk kan veel werk uit handen nemen. Het zegt iets over wie je bent, soms over wat je doet en positioneert je in de markt. Maar als de tijd verandert kan het zijn dat het beeld niet meer klopt met de werkelijkheid. Wat toen hip was, is nu gedateerd en kan zelfs niet meer voor retro doorgaan. Of het logo bleek de tand des tijds wel te doorstaan, maar jouw bedrijf is veranderd. Het bedrijf is gefuseerd, heeft nieuwe activiteiten ontplooid of richt zich op een andere doelgroep.

Het ontgroeien van een beeldmerk is gebruikelijk. Het logo van neef Willem was voordelig en persoonlijk. Het heeft het jaren volgehouden, maar nu het bedrijf groeit past het niet meer bij de huidige beoogde uitstraling. Een nieuwe uiting bij deze nieuwe identiteit is een logische stap. Soms is restylen een beter idee, als je herkenbaar wilt blijven voor bestaande klanten.

Restylen kennen we allemaal van Starbucks , ING en Apple. Maar het is niet alleen iets voor de grote bedrijven. Firma’s die klein en met weinig zijn begonnen zijn gangbare kandidaten voor een restyle. Zij kunnen op deze manier laten zien dat ze niet meer in de kinderschoenen staan.

Timmerfabriek Haghe bijvoorbeeld, is als eenmanszaak begonnen en maakt nu een periode van groei door. Het moment om kritisch te kijken naar hun marktpositie, vindbaarheid en identiteit. Het zelfontworpen logo sloot niet meer aan bij de ambitie en stap voor stap vernieuwt Haghe Timmerfabriek nu alle uitingen met een nieuw fris beeldmerk. De Kabelfabriek is in samenspraak met Haghe uitgegaan van vormelementen en de boodschap van het oude logo, maar dan met een nieuw jasje.

Een logo restylen is voordeliger dan een volledig nieuw logo. Wil je weten wat we voor jou en jouw bedrijf kunnen betekenen? Stuur een mailtje naar info@dekabelfabriek.nl of wandel bij ons binnen.

Voor:

Haghe voor2

Na:
haghe na
februari 2015