Naar index

EXPERTISE

Sommige starters begeven zich in een markt waar zij niet alleen zijn. Hun product is niet uniek en er zijn vele anderen die het leveren. Als er buitengewoon veel concurrenten zijn met weinig ruimte voor nieuwe spelers wordt zo’n markt verzadigd genoemd.

Kort geleden schoof een vertaler bij ons aan voor een strategische sessie en een logo. Als vertaler heb je te maken met zo’n markt met veel grote vertaalbureau’s en ettelijke freelancers. Vooral als je je bekwaamt hebt in een minder bijzondere taal zul je je niet gemakkelijk in deze markt wrikken. Het is dan nog belangrijker je te onderscheiden van de anderen. Dat kun je proberen te doen op prijs, beschikbaarheid of kwaliteit. Het helpt ook om een duidelijke doelgroep te formuleren of de productgroep die je aanbiedt te versmallen.

gradient-in-logo

In dit geval had onze opdrachtgever passie voor duurzaamheid. Niet alleen is zij goed op de hoogte wat er speelt. Haar hele leven richt zij in met duurzaamheid in het achterhoofd. Deze gekozen richting maakten ons allemaal enthousiast en gaf een goede leidraad voor het ontwikkelen van een tagline en het logo.

Het logo is een herkenbare groene “a” met een blaadje in het binnenwit. Het “duurzaam” in de tagline “Sustainable translations” kan op twee manieren worden opgevat.

maart 2017