Naar index

BRAINSTORM VOOR STARTERS

Voor starters is het enerzijds makkelijker om een logo te maken, omdat er weinig bagage is en je alle betrokkenen te spreken krijgt. Anderzijds is er nog veel onzekerheid en weinig informatie om mee te beginnen. Daarom beginnen wij een traject waarin we een naam en logo ontwikkelen voor een nieuw bedrijf altijd met een uitgebreide brainstorm, om boven tafel te krijgen waar iemand voor staat, wat hij wil uitdragen en aan wie.

Tijdens de brainstorm creëren onze klanten persona’s die ons meer vertellen over wie ze zijn. Met behulp van logo’s van andere bedrijven krijgen de persona’s een identiteit. Tegelijkertijd leren wij meer over de smaak van onze klant. De identiteit van het nieuwe bedrijf ligt idealiter op het raakvlak van de persona’s. Daar houden wij rekening mee bij het ontwerpen van het logo.

De persona’s hebben een naam en een gezicht, en kunnen gesprekken gedurende het hele traject concreter maken. Concepten kunnen erop getoetst worden of ze wel bij Erik en Gülay passen. Zo maken we iets ingewikkelds en strategisch toch eenvoudig bespreekbaar.

Ben je op zoek naar een nieuwe naam of nieuw logo en ben je benieuwd of zo’n brainstorm ook voor jou geschikt is? Stuur ons een berichtje of kom bij ons langs voor een intake.

 

Voorbeeld met de persona’s Erik en Gülay:

150407 brainstorm persona logos

150407 brainstorm raakvlak

mei 2015