Naar index

AANDACHT

Er is een reden dat je moet betalen voor het ophangen van een bord met je naam erop, bijvoorbeeld in een squash-centrum. Reclame is niet vaak een welkome gast. Het is dan ook bijna nooit een positieve toevoeging aan een ruimte.

Wij kregen zo’n opdracht, en in plaats van zo’n bord op te hangen waarvan er al zovelen zijn, hebben we geprobeerd te werken met de uniciteit van de ruimte. Hoe breng je het medium, de mens, de plek en het product samen?

Geen schreeuwend logo, maar een lange foto van een gereedschapsbord vol bijzondere tools uit de werkplaats van Houtwerk. Met ertussenin de squash-schoenen van eigenaar en opdrachtgever Joost en het racket van zijn sportmaatje. Er valt iets te ontdekken: in het klein staan de namen naast ieder object.

squash-bord-qholbolschaaf

Natuurlijk kost het net iets meer tijd en aandacht om zo’n plannetje te bedenken en goed uit te voeren. Maar je merkt het meteen. Je merkt het niet alleen aan de prettige uitstraling van de ruimte. In dit geval leverde het direct iets op: het squash-centrum gaf Houtwerk een betere, meer in het oog springende baan en zij plaatsten een bericht over het bord op hun website.

En wij ook. wink

 

augustus 2016